Saopštenja za javnost

Ikonica

Halloween i Coca-Cola – Najbolje reklame za Noć vještica

U sklopu akcije Coca-Cola Bloggers Network Adria bloger Vladimir Vulić je objavio novi tekst:

Halloween i Coca-Cola – Najbolje reklame za Noć vještica

Noć vještica (na engleskom “Halloween”, skraćeno od “All Hallows’ Evening”; takođe poznat kao “Allhalloween”, “All Hallows’ Eve” i “All Saints’ Eve”) je svetkovina koja se obilježava 31. oktobra, noć uoči Svih svetih, hrišćanskog praznika kada se slave svi sveci, kako oni koje je crkva zvanično proglasila svetima, tako i oni za koje se vjeruje da su sveti. Svi sveti se u Katoličkim crkvama slave 1. novembra, a u pravoslavnim crkvama u prvoj nedelji poslije praznika Duhovi (Trojčindan) i označavaju završetak Uskršnjeg dijela liturgijske godine.

Noć vještica se proslavlja u SAD, Irskoj, Kanadi, Ujedinjenom Kraljevstvu, Švedskoj, Portoriku, Japanu, Novom Zelandu i u nekim djelovima Australije. Većina stručnjaka smatra da Noć vještica ima porijeklo u keltskoj mitologiji i paganskim običajima, dok jedan broj tvrdi da praznik ima isključivo hrišćanske korijene.

Stari Kelti su slavili Novu godinu 1. novembra, a proslava je bila posvećena bogu Sunca, ali i gospodaru smrti, paganskom božanstvu Samhainu. Noć uoči Nove godine, dakle 31. oktobra, slavili su Samhain. Vjerovali su da se tada duhovi mrtvih vraćaju na Zemlju i posjećuju svoje domove, prouzrokujući probleme i uništavajući usjeve. Keltski paganski sveštenici su pravili ogromne lomače na kojima su spaljivali usjeve i životinje kao žrtve keltskim božanstvima. U toku proslave, ljudi su, preplašeni zbog mogućnosti da se sretnu sa mrtvima, nosili zastrašujuće kostime, uglavnom od životinjskih glava i kože i stvarali su veliku buku.

Odakle potiče običaj dubljenja bundeva za Noć vještica ne zna se precizno. Jedna od teorija je da potiče od irske legende o kovaču Džeku, poznatom po njegovoj domišljatosti, ali i škrtosti, koji je prevario Đavola tako što mu je ponudio dušu u zamjenu za piće. Nakon što se Đavo pretvorio u novčić kako bi platio piće, Džek ga je brzo stavio u džep u kojem je bio krst, zbog kojeg se Đavo više nije mogao vratiti u svoj oblik. Tek nakon što je Đavo obećao Džeku da neće tražiti njegovu dušu još deset godina, Džek ga je izvadio iz džepa. Nakon deset godina, Džek je opet prevario Đavola tako što ga je zamolio da mu doda jabuku sa drveta, ali je na kori stabla brzo nacrtao krst, tako da ga Đavo ponovno nije mogao dohvatiti. Kada je Džek umro, nije bio primljen u Raj zbog svog grešnog života, a na vratima Pakla ga je dočekao Đavo i poslao nazad u mrak. Kada je Džek pitao kako će moći da vidi bilo što u mraku, Đavo mu je dao komad uglja koji vječno gori. Džek je u džepu imao repu, koja je bila njegova omiljena hrana. Izdubio je repu i u nju stavio ugalj i od tada Džek, koji nikada nije pronašao put kući, luta mrakom noseći improvizovani fenjer u ruci. Tako je Džek Fenjer (na engleskom “jack-o’-lantern”, skraćeno od “Jack of [the] lantern”) postao simbol duše koja je prokleta i koja luta između svjetova…

Ovde se može pročitati ceo tekst http://digitalizuj.me/2014/11/halloween-i-coca-cola-najbolje-reklame-za-noc-vjestica/

Coca-Cola

Advertisements

Filed under: Saopštenja, , , , , ,

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

w

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: