Saopštenja za javnost

Ikonica

Saradnja NBA i KPMG-a

Analiza podataka olakšava zakazivanje košarkaških utakmica

NBA je potpisala multimilionski ugovor sa kompanijom KPMG, čije će analize pomoći u zakazivanju utakmica tokom sezone.

Prema rečima Krisa Groera, direktora Istraživanja i razvoja u KPMG-ovom sektoru za analize o potrošačima, umešanost različitih faktora od zakazivanja utakmica pravi složeni matematički problem koji je teško rešiti. Samo neki od tih faktora su vreme emitovanja utakmica na televiziji, udaljenost između gradova u kojima klubovi igraju, različite vremenske zone, pa čak i koncerti i druge manifestacije koje se odvijaju u halama u kojima bi trebalo da se igra košarka.

„Da bi se bolje shvatila složenost situacije, dovoljno je da kažem da je broj mogućih načina da se zakažu 82 utakmice u 170 slotova za samo jedan NBA tim veći nego broj atoma u univerzumu. Verovatnoća da slučajno izaberete najbolji raspored, koji ispunjava sve neophodne kriterijume, manja je nego verovatnoća da pet puta za redom osvojite svetsku lutriju u kojoj učestvuje celokupno svetsko stanovništvo“, objašnjava Groer.

Prema rečima Šona Groera, Krisovog brata i direktora odeljenja koje se bavi analizom i tumačenjem podataka, ovo je klasičan primer problema koji rešavaju KPMG-ovi stručnjaci:

„KPMG-ova tehnologija će simultano upotrebiti optimizaciju i stotine procesa. Procenićemo desetine miliona rasporeda u minutu, kako bismo pronašli najbolji mogući način da se zakaže 1.230 utakmica tokom 170 dana.“

Mašinu za optimizaciju, koja radi na rešavanju ovog neverovatno složenog problema, napravio je i usavršio mali interni KPMG tim. Tehnologija omogućava da se reši skoro svaki problem u zakazivanju, od kol centara i vozila za isporuku, do osoblja. Danas, ovakvi izazovi se često rešavaju manuelno ili upotrebom zastrele tehnologije. Upotreba visoke tehnologije i optimizacije često može da rezultira boljim izvršenjem i velikim novčanim uštedama.

KPMG-ov tim za analizu i tumačenje podataka stvara interfejs koji će omogućiti pravljenje NBA rasporeda za predstojeće sezone. NBA timovi će sistemu pristupati preko jedinstvenih portala, što će im omogućiti da unesu neophodne informacije i da vide rezultate procesa zakazivanja.

„Želimo interfejs koji može da koristi i laik i za čije razumevanje nije potreban doktorat“, kaže Šon.

KPMG-ov tim naučnika je značajno uvećan u poslednje dve godine, kako kroz akviziciju vrhunskih firmi koje se bave tehnologijom, tako i prilivom talenata iz Lajthaus solušns centra.

„Zahteva za naprednu analizu podataka ima više nego ikad. Tokom prošle godine napravili smo zaista vrhunski tim  stručnjaka za obradu i tumačenje podataka, a dostignuća kao što je ovo, jesu plod tih napora“, kaže Bred Fišer, vođa Data&Analytics tima američkog KPMG-a.

Pravljenje rasporeda za NBA rezultat je timskog rada, sa obučenim KPMG igračima koji dolaze iz različitih sektora kompanije.

KPMG logo

Advertisements

Napisano pod: Saopštenja

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: